65. Poglavlje (Ders)

Mevlana reče: "Stanovnici Džehennema (Pakla) su sretniji u Paklu nego ovdje, jer u Paklu stječu spoznaju o Bogu; a nijedna spoznaja nije slada od one o Bogu. Ako žele biti na ovom svijetu, to je zato da bi radili u cilju sticanja znanja o pokazivanju Božanske milosti, a ne zato Stoje ovaj svijet bolji od Pakla. Što se tiče licemjera, oni se šalju u najveće dubine Pakla, jer njima je bila došla vjera; nevjerništvo licemjera je bilo veliko, a on nije ništa učinio. Za njega je kazna teža, kako bi postigao spoznaju Boga. Ali, do nevjernika (kafira) vjera nije bila došla. Njegovo nevjerništvo je bilo slabije, i on će dobiti spoznaju nakon blaže kazne. Uzmite zavjesu i tepih u kojima se nakupila prašina: dovoljno je da samo jedna osoba malo protrese zavjesu da bi ona bila čista (od prašine); ali, da bi se čilim oslobodio prašine potrebno je najmanje četvoro (Prilikom istresanja).
Kada stanovnici Džehennema (Pakla) kažu: "Prolijte na nas vode ili nešto od onoga čime vas je Allah obdario!",572 oni to ne govore zato što žele hrane i pića, nego traže da se na njih prospe zračenje Božije milosti i praštanja: "Prospite na nas to što je sjalo nad vama i još sija."
Kur’an je kao mlada: pokušavaš skinuti njen veo, a ona ti ne pokazuje svoje lice.


U času kada mlada, Kur’an, skine svoj veo, kraljevstvo vjere je oslobođeno.

Ako ti proučavanje Kur’ana ne pruži nikakvo zadovoljstvo i ništa ti ne otkrije, to je stoga što on odbija da mu skineš veo; on s tobom mudro postupa, pokazujući se ružnim; on ti kaže: "Nisam ja ta ljepotica". Kur’an je u stanju da se pokaže kakvim želi. Ali, ako ne nastojiš da mu skineš veo, nastojeći da ga zadovoljiš, zalijevajući njegovo polje i čineći mu usluge iz daleka svime što ga čini zadovoljnim, tada će ti se on sam otkriti, a da mu ti i ne skineš veo.

Traži Božije ljude. "A ti, o dušo smirena, vrati se Gospodaru svome zadovoljna a On tobom zadovoljan, pa uđi medu robove Moje, i uđi u džennet Moj!"573
 
Uzvišeni Bog ne govori svakome; poput kraljeva na ovom svijetu, koji ne razgovaraju sa svakim prodavcem ćaršafa i tkačem; oni su odredili vezira i zamjenika kralju, i sa kraljem se razgovara preko njegovog posrednika. Isto tako, ni Bog ne razgovara sa svakim; On je odabrao jedno stvorenje, tako da svako kome je nešto potrebno dobije što želi zahvaljujući njemu.

Zato su došli svi poslanici: bez njih nema puta.574 "Tiposlanici su Božiji namjesnici" (Halife na zemlji).




572 Kur’an, VII, 50. Kur’an, 
573 LXXXTX, 27-30. 
574 Vodica.