13. Poglavlje (Ders)

Poslanik a.s. je rekao: "Noć je duga, ne krati je svojim snom, a dan prolazi, nemoj ga pomutiti svojim grijesima". Noć je duga za onoga ko želi izliti svoje srce i utoliti svoju želju136 u potpunom miru, neometan od prijatelja i neprijatelja. Tako se rađaju odvojenost i mir; Uzvišeni Allah navlači zavjesu da bi očuvao djela od pokazivanja i da bi im obezbijedio čistoću: jer, ona su Njemu namijenjena. U noći se razlikuje licemjer od čovjeka poštenih namjera. Noću su sve stvari pokrivene, i one se otkrivaju danju; samo se licemjer otkriva noću. On kaže sam sebi: "Pošto me niko ne vidi, zbog koga bih se držao obaveza?" Odgovaraju mu: "Postoji neko ko te vidi, ali ti nisi od onih koji to vide. Onaj koji vidi, to je Onaj koji drži svijet u ruci Svoje moći; i u času nevolje, svi Ga zovu: kada boli zub, žigaju uši, bole oči, u trenutku klevete, bola i nesigurnosti, svi Ga tajno prizivaju, vjerujući da ih čuje i da će im molbe uslišiti. Oni potajno daju milostinju da bi otjerali nesreću i zaštitili zdravlje, kada su slabi, vjerujući da On prima njihove darove i njihove milostinje. Kada ih Bog izliječi i vrati im mir, njihova sigurnost nestaje i iskušenje se vraća; oni govore: "O Bože! Kakvo je to stanje duše bilo kada smo te zazivali sa toliko iskrenosti? Bili smo u uglu zatvora, ponavljajući hiljadu puta: "Reci, On je Bog", nikada se ne umarajući. Ti si nas uslišio. Sada smo izašli iz zatvora i sada nam je jednako kao i onda potrebna Tvoja pomoć da nas Ti oslobodiš zatvora ovog mračnog svijeta da bismo dobili pristup u blistavi svijet poslanika. Zašto ne možemo sada dobiti istu iskrenost kada smo van zatvora i izvan stanja patnje? Naprotiv, opsjedaju nas hiljade iskušenja, i mi se pitamo: "Hoće li nam to poslužiti, da ili ne?" A djelovanja tih iskušenja su hiljade ljenosti i dosada. Gdje je, onda, Gospodaru, ona sigurnost koja uništava iskušenje?"


Uzvišeni Allah odgovara: "Rekao sam vam da je vaša čulna duša vaš neprijatelj i Moj neprijatelj." Sa svojim i Mojim neprijateljima ne prijateljuj­te".137 Zarobite tog neprijatelja ponižavajući ga, jer što je on jače zarobljen mukom i nesrećom, tim je jača iskrenost tvoga srca. Ti si se hiljadu puta osvjedočio da od zubobolje ili glavobolje138 postaješ iskreniji (ihlas). Zašto toliko držiš do odmora svoga tijela brinući o njemu? Ne gubite nikada glavnu nit, i uvijek nastojte da vaša pohotna duša ne bude puno nahranjena; tako ćete moći postići vaš vječni cilj i osloboditi se zatvora tmine. "I onome koji je dušu od prohtjeva uzdržao, džennet će biti boravište sigurno."139

136 Nemoj je skratiti snom, povjeri se Bogu i traži ono Sto želiS.

137 Kurian,LX, 1.

138 Ili straha od smrti.

139 Kurian, LXXK, 40-41.